loading...
باشگاه هم اندیشان شبکه چهار
آخرین ارسال های انجمن
محمد بازدید : 316 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

موضوع هفته:اخلاقیات

بخش دوم


واااااااای.... بچه ها! یعنی اگه به فرض محال، آخرت نباشه ما خودمون نباید به عنوان انسان، خوب رفتار کنیم؟؟

(مهرنوش، 17)


سلام به همه هم اندیشان گل و بلبل و سنبل! به قول آقای "آنتونی رابینز": گاهی برای برنده شدن دست به کارهایی می زنیم که با ارزش های درونی ما ناسازگارند، در این موارد بازنده اصلی ما هستیم.

(زهرا، 67، رشت، سراوان)


سلام امید خان؛ خواستم به اطلاع همه هم اندیشان عزیز برسونم: وقتی برادری خواهر بی پناهش رو به خاطر ترس از زنش راه نده؛ وقتی مردی به خاطر مادرش، زنش رو طلاق بده؛ وقتی اطرافیان به تو که از خودت مطمئنی که با کی تهمت می زنند؛ حتی برای اثباتش قسم می خورند؛ امی خان شب جمعه همه بریم مراسم تدفین و ترحیم انسانیت.

(پایدار، 25، پایتخت)

امید:بچه ها‍! می بینین وقتی انسانیت و اخلاق نباشه توی جامعه چه اتفاقاتی می افته. چقدر زندگی کردن سخت می شه. عرصه به همه تنگ می شه؛ اما خدا رو شکر هنوز هم آدم های خوب زیادن که وجودشون توی جامعه به آدم روحیه میده. چند وقت پیش یه پیرمرد با خدایی رو سوار ماشینم کردم. می گفت: قفل سازه و از وقتی که پدر و مادرش از دنیا رفتن پنج شنبه ها رایگان کار مردم رو راه می ندازه تا ثوابش برسه به روح پدر و مادرش.


سلام به همه بروبچه های هم اندیش و داداش امید؛ شاید دلیل اینکه اخلاقیات رو فراموش کردیم اینه که با اینکه خدا رو قبول داریم ولی اونو وارد متن زندگی روزانمون نمی کنیم. با حلوا حلوا گفتن که دهن شیرین نمی شه؟

(وحید،تالش)


سلام به هم اندیشان گل؛ یه جمله عرفانی هست که می گه در آسانی ها خدا را بخوان تا در سختی ها صدایت آشنا باشد. مشکل ما آدما اینه که وقتی به مشکل می خوریم یاد خدا می افتیم.

(آیدا،تهران)


سلام به داداش امید و هم اندیشان؛ این که خیلی ها این قدر به پول اهمیت میدن باعث می شه که نسبت به چیزای دیگه کم اهمیت بشن و همین باعث فراموش کردن خدا می شه. فکر می کنن که با پول می شه هر کاری کرد.

(مجید ، 20 ساله از مشهد)

امید: گاهی با خودم فکر می کنم وقتی دنیا به این سرعت می گذره و قرار نیست هیچ چیز رو جز اعمالمون با خودمون ببریم؛ اقعا نمی فهمم چطور بعضی ها این قدر غرق دنیا میشن؟ مادر بزرگم 90 سالشه و حال خوشی نداره. رفته بدیم دیدنش. به مهرانه 9 ماهه من خیره شده بود و فکر می کرد. با خودم گفتم حتما یاد بچگی های خودش افتاده و می گه: "انگار دیروز بود. چه زود گذشت!" غم سنگینی توی دلم نشست. با خودم گفتم: این داستان چند وقت دیگه برای مهرانه هم تکرار می شه. آدم ها می یان و میرن؛ اما چیزی که باقی می مونه اعمالشونه.


همانا گاهی انسان بر اثر بد اخلاقی در بدترین گودال های جهنم گرفتار می شود. پیامبر اکرم(ص)

(بهاره، 73 از خرم آباد)


سلام؛ صفحه 102 پیام نما حدیثای قشنگی میذاره من که اونا رو دنبال می کنم. اگه می خواید اخلاقتون رو تغییر بدین اونو دنبال کنید.

(فهیمه،19،گرگان)


سلام به همه، خوب می شه اگه سعی کنیم هر هفته یک کار بدمون رو کنار بذاریم. مثلا این هفته دروغ نگیم و هفته بعد علاوه بر دروغ نگفتن غیبت رو هم کنار بذاریم و همین طور ادامه بدیم تا یه انسان خیلی خوب بشیم.

(هانیه از کاشمر)


سلام دوستان هم اندیش؛ بیایم از امروز یه اخلاق خوب رو به مدت یه هفته تمرین کنیم. ببینیم شرایطمون بهتر می شه یا بدتر. این روش رو تا همیشه ادامه بدیم. به امید یه باشگاه آرمانی.

(افشین، 30 ساله)

امید: سلام بر همه بروبچه های باصفای هم اندیش. به نظر من آقا افشین پیشنهاد خوبی می ده. به قول آبجی الهه، وقتی انسان، اثرات خوبی رو که خوب بودن داره ببینه و بهش فکر کنه، برای داشتن اخلاق خوب، بیشتر انگیزه پیدا می کنه. وقتی لذت خوش رویی و احترام رو بچشه، وقتی متوجه بشه که آدمای با اخلاق چقدر در خانواده و جامعه عزیز هستن و از همه بالاتر وقتی لبخند خداوند رو ببینه.


سلام داداش امید؛ هیچ کس نمی گه من اخلاق ندارم. همه از دیگران ایراد می گیرن؛ در صورتی که اول باید از خودمون شروع کنیم.

(الهام، رشت)


سلام هم اندیشاااان و داداش امییییید؛ امام علی (ع) می فرمایند: همنشینی چون اخلاق خوش و میراثی چون ادب نیست.

(یک هم اندیش خوش اخلاق از لنگرود)


سلام داداش امید؛ می خواستم بگم برا رفتن به سمت فضایل اخلاقی قرار بود بریم قله قاف نه اینکه سوار کشتی شیم.

(زهرا، 1370 ، تهران)

امید: آخه "پیام" ساربان بود و من ملوان. بچه ها! راستی توی کشتی، شلوغ بازی در نیارین؛ ممکنه حواسمون پرت بشه و مثل کشتی "تایتانیک" به کوه یخ بخوریم. یه گوشه ای بیشینین  با همدیگه حرف های خوب خوب بزنین تا برسیم. آقا افشین یه لحظه این فرمون رو بگیر من برم با روح پیام کار دارم و بیام.


سلام امید؛ امروز روی دستم چای داغ ریخت. فکر نمی کردم چیز مهمی باشه؛ ولی باعث شد نتونم تا آخر وقت اداری کار نوشتاری انجام بدم. با خودم گفتم چقدر ما آدما عاجزیم. گاهی فکر نمی کنیم مورچه ها هم چیز مهمی باشن؛ ولی در آخر خوراک اون ها می شیم پس چرا غرور و بداخلاقیو کنار نمی ذاریم؟ دنیا دو روزه!

(لطیفه، 22 ، ترکمن صحرا)


سلام به داداش امید؛ ماری کوری می گه: جهان امروز از نداشتن دارویی به نام پرهیز و اخلاق رنج می برد.

(علیرضا ولی الهی، 20 ساله از آران و بیدگل)


با سلام بر هم اندیشان و آقا امید؛ در مورد اخلاقیات به این جمله توجه داشته باشین: انسان با دست های گره کرده به دنیا آمد که بگوید همه هچیز را می خواهم اما با دست های باز رفت تا بگوید هیچ چیز را نتوانستم ببرم.

(هایده محمدی از تهران)


سلام آقا امید، روح پیام و بچه های هم اندیش؛ سخنی از یکی از ریاضیدانان خوندم که ازش پرسیدن به آدما چقدر و چطور نمره میدین؛ گفته بود اگه اخلاق داشته باشه یه یک بهش می دم. اگه زیبایی هم داشته باشه یه صفر جلو یک می زارم. اگه پولو داشته باشه یه صفر دیگه جلو اون می زارم؛ ولی اگه اخلاق نداشته باشه یکی در کار نیست و همش صفر و صفر. صفر هم یعنی هیچ.

(سارا، 22، دشت طلایی ری)


سلام به هم اندیشان عزیز؛ به نظر من دلیل کمرنگ شدن اخلاقیات، طمع و حرص زدن برای مال دنیاست. از مغازه ای یه صابون خریدم، هشتصد تومن گرون بهم داد. گفتم طوری نیست.وقتی رفتم خونه دیدم 3 سال پیش تاریخ مصرفش هم گذشته.

(مرضیه، 27 ساله از اصفهان)

امید: بچه ها وقتی اخلاقیات توی یه جامعه کمرنگ بشه؛ زندگی برای همه سخت می شه. برای همه. باید برای ترویج خوبی تلاش کنیم؛ اما چه طور؟ دست به کار شین و راهکار بدین.


سلام بچه ها و آقا امید؛ چطورین؟ کنکوری ام وقت نمی کردم بیام باشگاه. راستش من به اخلاقیات خیلی اهمیت میدم. اصلا طاقت نمیارم که کسی ازم ناراحت بشه. راستی امید چه خوب می شد یه مدینه فاضله بود. دعا کنین همه کنکوری ها قبول بشن.

(محمد، 20 ساله از قزوین، پلاک 79)


سلام گلا؛ خوبین؟ با یه دختری صحبت می کردیم. حرف از ازدواج شد. اولین معیارهاش به جای با ایمانی و اخلاق پول و قیافه بود. هر چی باهاش حرف زدم نتونستم قانعش کنم.

(ساجده، 17)


امید خان! مگه مشکلات زندگی میذاره اخلاقیات بمونه؟

(مریم بیابانی، 17 ، ورامین)

امید: بخشی از مشکلات دست خودمون نیست؛ اما بخش زیادیش هم ساخته خودمونه؛ این یک. دوم اینکه چون مشکل داریم دروغ بگیم. تهمت بزنیم. دیگران رو آزار بدیم و ... چرا این طوری نیگام می کنی؟ بد می گم؟


حدیثی که دوست خوبم بهاره از خرم آباد در مورد بداخلاقی فرستاده بود خیلی خوب و تاثیر گذار بود. من خودم تو خونه خیلی بداخلاقی می کنم. خواهش می کنم یه کتاب خوب معرفی کنید.

(زهرا از قم)

امید: بچه ها! می خوام یه چیزی رو خیلی جدی بهتون بگم. جدی تر از اونی که فکرش رو بکنین. هیچ چیز به اندازه یه کتاب خوب ، تو زندگی انسان تاثیر گذار نیست. گاهی یه نکته توی یه کتاب ، انسان رو زیر و رو می کنه. همیشه دنبال شکار این نکات باشید. منتها یه نکته ای که وجود داره اینه که باید با کتابی که می خونیم ارتباط برقرار کنیم. دوستش داشته باشیم. دیروز توی یه کتاب این جمله رو خوندم که حیفم اومد برای شما نگم. "کتاب های بسیار خوبی وجود دارند؛ تنها کاری که باید انجام بدهید این است که یکی را امتحان کنید؛ اگر از آن خوشتان نیامد دیگری را امتحان کنید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا کتاب مورد علاقه تان را پیدا کنید و آن کتابی است که وقتی تمام می شود شما از تمام شدن آن ناراحت شوید."


سلام به همه هم اندیشای گل؛ به نظر من یکی از دلایل کمرنگ شدن اخلاقیات اینه که همه یاد گرفتن شعار بدن ولی هیچ کس به فکر عمل کردن نیست مگه نه؟

(نجمه از یزد)


داداش امید سلام؛ به نظر من، آدما به خاطر این از اخلاقیات دور شدن چون به حق خودشون و چیزی که دارن قانع نیستن. می خوان صاحب همه چیز بشن اون هم از بهترین نوعش و بدون زحمت و به سرعت جت. به خاطر همین دست به هر عملی می زنن تا به اهدافشون برسن؛ غافل از اینکه شر کارهاشون به صورت حوادث ناگوار، بیماری، فرزندان ناخلف و ... گریبانگیر خودشون می شه.

(نفیسه، مادر دوقلوها امین و متین، 35 ساله از تهران)


سلام به نظر من همه این مواردی که بچه ها گفتند رو باید گذاشت یه طرف، ماهواره هم گذاشت یه طرف. علت این همه بی اخلاقی و دوری از خدا همین ماهوارس.

(علی، 18 سال و 4 روز از اصفهان)


سلام، من با نظر خیلی ها که می گن پول باعث فاصله گرفتن از اخلاقیات می شه مخالفم.آدمای پولدار زیادی هستن که به اصول اخلاقی پایبندی زیادی دارن. مشکل پرورش ندادن مکارم اخلاقیه.

(نیلوفر، 22، رشت)

امید: پولدار بودن اشکال نداره. دنبال پول افتادن اشکال داره. به قول نفیسه خانوم، برای پولدار شدن، یه شبه ره صد ساله رو پیمودن اشکال داره.


داش امید؛ یه سوال! من چند دفعه باید پیام بدم تا اس منو درج کنی؟ اصلا دیگه اس نمی دم! لطفا در باشگاه رو کنار بزن می خوام برم. ای بابا.... باشه چون من اخلاقم خوبه این دفعه هم طاقت میارم؛ ولی دفعه دیگه...

(ساناز کرمی از آبدانان)

امید: دفعه دیگه چی؟ هان؟... ولی من می دونم: دفعه دیگه هم طاقت میاری. هیشکی دلش نمیاد از پیش این بچه های هم اندیش بره! هیشکی! در ضمن هر نظر خوبی که توی باشگاه می بینی از بین همین پیامک هایی انتخاب شده که صاحبش هیچ وقت فکر نمی کرد درج بشه. تمام؟


سلام عمو امید؛ امروز خیلی دلم گرفته. از بی اخلاقی بعضی آدم های دنیا بین. الان می خوام آماده بشم برم مسجد. چون همیشه اونجا آرامش می گیرم.

(زهرا، 1371، تهران)


هم اندیشان سلام؛ کسی که قرآن می خونه و به اون عمل کنه دنبال حرام خوری و کارهای بد نمی ره.

(نوشکفته از بوشهر)


سلام به دوستان هم اندیش؛ در جواب آبجی زهرا که گفت دوره کمک کردن به دیگران و اخلاق خوب گذشته خواستم بگم حتما به استان های جنوبی ایران یه سری بزنه ببینه رفتار مردم با همدیگه چه جوریه.

(محمد رضا، 21، بندر ماهشهر)


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
باشگاه هم اندیشان شبکه چهار
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    کدوم بهتره
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1127
  • کل نظرات : 239
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 672
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 98
  • بازدید امروز : 149
  • باردید دیروز : 190
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 149
  • بازدید ماه : 149
  • بازدید سال : 82,255
  • بازدید کلی : 885,094
  • کدهای اختصاصی
    امار